UniekDe derde rimpel van de vier die echt verschil maakt | |
Iedereen is ergens goed in, heeft ergens talent voor, elk kind is uniek.Naar ieders individuele kwaliteiten gaan we samen op zoek, we stimuleren kinderen hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Natuurlijk draait het op de Willibrord ook gewoon om de basis, dus om goed leren lezen, rekenen en schrijven. Maar goed onderwijs is meer dan de Cito-toets of hoge cijfers halen. En datzelfde geldt op onze opvang: we stimuleren de kinderen om te ontdekken, te onderzoeken en samen te spelen. Geen dag is hetzelfde, elk kind is uniek - afwisseling is cruciaal voor een veelzijdige ontwikkeling!
We focussen op de Willibrord op het leerproces van 0 tot 13 jaar, op de individuele ontwikkeling van elk kind en op de samenwerking in de groepen. Talentontwikkeling zien we dan ook heel breed. Medewerkers zoeken samen met de kinderen naar waar ze goed in zijn of misschien in kúnnen zijn. Dat doen we groepsgewijs, thematisch, via keuzeopdrachten en met individuele werkjes. We stimuleren kinderen ook om zélf op zoek te gaan naar hun talent, ook op gebieden waar ze dat misschien zelf niet direct verwachten. Die ruimte is er op de opvang én op school. Bijvoorbeeld met muziek: we hebben een kast vol instrumenten – wil je iets nieuws proberen of meedoen met anderen, en wat past er bij jou? Waar ligt jouw unieke talent? Elk kind binnen de eigen mogelijkheden laten stralen en trots laten zijn: we willen eruit halen wat erin zit! | |
En dit zijn alle vier rimpelingen die het verschil maken, bekijk ze allemaal
|