OntwikkelingDe tweede rimpel die voor je het verschil maakt | |
Op de Willibrord bruisen we van de energie – dit zetten we in voor de ontwikkeling van kinderenOnze medewerkers kijken naar elk afzonderlijk kind en kiezen, binnen onze mogelijkheden, precies díe aanpak die past bij het kind. Wat is mogelijk, wat biedt het meeste perspectief? Meedenken en meebewegen met elke nieuwe situatie is onze tweede natuur. Dat doen we het liefst samen met ouders – uiteindelijk kennen jullie je kind het beste
We inspireren de kinderen om tot ontwikkeling te komen. Door fysiek én mentaal te bewegen, om actief te zijn en vrij te denken. Dat doen we op de opvang door volop te spelen, creatief bezig te zijn en samen met de kinderen te bedenken wat we kunnen ondernemen - het zijn de eerste stappen naar zelfstandigheid en samenwerken. Een goede kwaliteit is een onuitputtelijke bron voor leren en creëren - de rode draad in onze aanpak op het kindcentrum. Zo kan op school een leerkracht de tafels aanleren op het plein omdat de kinderen het dan gaan ‘zien’. Stimuleren we de kinderen om buiten de kaders te denken en hun eigen ideeën in te brengen - leren spelen, leren werken vanuit eigen motivatie. Vanaf groep 4 werken we op school met chromebooks. Dit doen wij bij vakken waarbij wij onderwijskundig gezien de meerwaarde zien. Op Kindcentrum Willibrord maken we namelijk beredeneerde keuzes in wat we wel en wat we niet doen; we staan voor modern, effectief onderwijs én een veilige, inspirerende omgeving, zowel binnen onderwijs als opvang.
| |
En dit zijn alle vier rimpelingen die het verschil maken, bekijk ze allemaal
|