De week van groep 8

Bericht van 18-10-2024

Hallo, wij zijn Joey, Mila, deze week gaan wij het weekbericht schrijven.

Kamp truien

Ook al is het kamp van groep 8 klaar, zien we alsnog de truien deze week vaak terug. Deze week zie je ze ook nog heel vaak en volgende week waarschijnlijk ook nog. En de snoepbak zit nu nog voller dan eerst. Dus we hebben nog meer snoep.

VR brillen

Vorige week hadden wij ook al VR brillen deze week weer maar dan twee weken.

En vorige week hadden we een haaien experiment en nu hebben we ook echt lessen.En er zijn nu ook nieuwe dingen toegevoegd maar ook nog steeds een paar oude dingen. Nieuwe VR dingen bijvoorbeeld: een doolhof, het noorderlicht bekijken, het centrum van Amsterdam bekijken en De vulkaan bekijken.

Willibrordus lezing

Bij de Willibrordus lezing gaan we het hebben over ouder worden, we werden geïnspireerd door het boek 100 mensen, We hebben dit jaar een groepje met 6 mensen,  en dat zijn, Mila.L, Mila.K, Lucy, Emma, Amina, Jet. Net zoals vorig jaar is het dit jaar weer in de Cultuurkoepel. Het is op 2 november en je mag 20 minuten over dingen hebben. We gaan nu Jet interviewen: Jet, waarom heb jij voor de Willibrordus lezing gekozen? Ik heb gekozen voor de Willibrordus lezing omdat ik het leuk vind om onze school te vertegenwoordigen.

Boekenmarkt op school

We gaan nu even een paar kinderen interviewen voor de boekenmarkt.

- Mees vond de boekenmarkt super leuk want hij heeft ook een paar boeken gekocht, 1 pocket, 2 donald ducks en een gewone strip.

- Jack had eerst niks, geen geld en geen boeken maar toen ging hij in de zwerfboeken kijken en daar vond hij niks en toen kreeg hij wat geld van Valentijns moeder en toen kocht hij 3 donald ducks gekocht en 2 pockets. En hij heeft nog geholpen met een paar boeken te verkopen.

- Jeppe vond de boeken leuk en de boekenmarkt maar hij had geen geld maar toen kreeg hij wat geld van zijn ouders en kocht een soort van tijger boeken                2 donald ducks en toen had hij de donald ducks weer verkocht.

- Beau vond het heel leuk op de boekenmarkt want hij vond de boeken mooi en heeft er zelf nog twee donald ducks gekocht en niks verkocht.

- Nova vond de boekenmarkt heel erg leuk, ze ging niet verkopen en Nova had wel 6 boekjes gekocht! een feeënboekje en Anna & Elsa, en de rest was ze even vergeten. En Nova ging gezellig met haar Opa, Oma lopen, alleen haar Opa ging de hele tijd met andere mensen praten, maar voor de rest vond ze het wel heel leuk.

- Ella vond de boekenmarkt leuk want ze vond de sfeer heel hoog want ze ging leuk met puck lopen en ze heeft 13 boeken verkocht en niks gekocht.

- Loa vond de boekenmarkt super leuk want ze vond allemaal mooie boeken en ze heeft er ook gekocht 2 paardenboeken 1 dikkie dik boek, 2 kolletje kerst, 1 ijsbeer boek en ze heeft niet verkocht.

Historische vereniging Heiloo

Vandaag hebben we een gastles gekregen van de Historische vereniging Heiloo. Hierbij zijn we rond de school gelopen voor bijzondere dingen in de wijk, zoals Hercules met Hydra, Zuiderneg en De Spot.

Extra kampbericht door: Candy & Jordi

We hebben het heel leuk gehad. We hadden dit jaar een kamptrui die we nu nog steeds dragen. Meester Bram en juf Richelle hebben hele leuke dingen georganiseerd zoals: surfen (er waren heel veel schelpen, het deed veel pijn bij de meesten) voor de rest nog: speurtochten + een enge speurtocht, bowlen, marshmallows maken bij het kampvuur, enz. We hadden 5 kamers, 4 personen per kamer,we hadden ook avondeten en ontbijt, het zag er netjes uit. We sliepen in een kasteel. We zijn ook naar de kleinste dierentuin van Nederland geweest, een hele leuke ervaring. We mochten ook helpen om de dieren te voeren en om de hokken te poetsen.

Luca en Joey hadden wel pech, Luca’s ketting lag er 11 keer af in het eerste half uur en Joey’s band is geklapt. Toen moest hij in de bakfiets van meester Bram. De meeste meiden moesten zo hard gillen als ze moesten gillen dat ze dan geen stem meer hadden. Jordi kon heel goed meezingen met de K3 liedjes bij de bonte avond, er waren enorm leuke broodje aap verhalen, het was mega leuk. Uiteindelijk gingen we weer veilig naar huis.

VO-Nieuws

GoVMBO-game

Komende week spelen wij het GoVMBO-game. Hierin leren wij van alles over het Voortgezet Onderwijs.

Dit spel kan ook thuis gespeeld worden. In de bijlage zit meer informatie over deze game.

VONK

In de maand november organiseert VONK weer doe dagen en een informatieavond voor ouders/verzorgers van leerlingen in groep 8.

Helaas kunnen we niet als klas naar de doe-middagen. In de bijlage zit informatie over de doe dagen, informatieavond en open dag. Meer informatie is op vonknh.nl.

Het is wel belangrijk dat de ouder(s)/verzorger(s) hun kind zelf aanmelden via de aanmeldlink welke terug te vinden is in de bijlage of op onze website.