Kinderboekenmarkt - afsluiting Kinderboekenweek

Bericht van 09-10-2024

Dinsdag 15 oktober sluiten we de ’Lekker Eigenwijze’ Kinderboekenweek af met een gezellige boekenmarkt (afhankelijk van het weer: op het onderbouwplein of binnen). Vanaf 11:00 uur start de koop/verkoop en ook u bent van harte uitgenodigd om uw slag te slaan. In de Kinderboekenweek promoten we leesplezier op verschillende manieren en daar draagt de boekenmarkt aan bij!

Naast dat alle kinderen met ’nieuwe’, leuke kinderboeken naar huis kunnen is de boekenmarkt ook een mooie gelegenheid om kinderen te leren omgaan met geld. Een boek kost maximaal € 3,00. Onze zwerfboekenkast is recentelijk aangevuld met nieuwe (gratis!) boeken, dus iedereen kan met leesvoer naar huis. Als een kind zowel wil kópen als vérkopen, dan kan een kleedje - op eigen initiatief - gedeeld worden met iemand anders. Zo kan iedereen even rondneuzen en wordt er meteen geoefend met samenwerken.
De kleuters lopen met hun juf mee en/of worden gekoppeld aan een leerling uit de bovenbouw.

Aangezien er ’s middags een studiemiddag is, zullen we rond 11:45 uur gaan opruimen.

Kunt u er zelf niet bij zijn? Opa’s, oma’s of anderen zijn ook van harte welkom om te helpen en/of boeken te kopen.

Veel shop- en leesplezier!

readaloud readaloud