Donderdagavond 9 februari houden wij een debat. We vinden dit een mooie manier om meerdere inzichten over de schooltijden op te doen en vanuit respect met elkaar te communiceren. Het doel is dus niet om u te overtuigen, het doel is om meerdere uitgangspunten te belichten waardoor u zelf uw mening goed kunt funderen. Door middel van het beargumenteren van een mening, hopen we goed samen verder te kunnen werken. En heeft u nog geen duidelijke mening? Dan is deze avond helemaal prettig voor u! Diverse standpunten zullen langskomen en u hopelijk helpen!
De kinderen van groep 8 zijn al erg goed in het voeren van een debat en mogen hier dan ook een rol in spelen. Ze zijn allemaal welkom. Klaudia zal, samen met Hans Romeyn, het debat als voorzitter leiden. Er zijn kinderen die (op deze avond) voor bovenstaande stelling zijn, en kinderen die tegen de stelling zijn. Zij zullen als woordvoerder optreden. Ze hebben u echter wel nodig! Je kunt alleen woordvoerder zijn als je medestanders aan jouw kant hebt staan.
Vanag 18.45 uur is de deur open zodat we om 19.00 uur kunnen starten. We zullen de regels voor een debat doornemen en ons daarna verdiepen in bovenstaande stelling.
Deze stelling is gekozen als uitgangspunt om het gesprek te voeren. Hiermee willen we niet zeggen dat dit de mening van de school is. Dat laten we namelijk aan u over!
Wilt u zich voorbereiden op het debat? In het informatiebulletin (hier (/content/26345/download/clnt/71810_nieuwsbrief_rooster.pdf) te downloaden) staan mogelijk voor- en nadelen beschreven. Deze zullen op de avond ook als argumentenkaarten aanwezig zijn.
Tijdens het debat heeft u de kans om een mening te geven en te beargumenteren. Daarna houden de woordvoerders nog een slotpleidooi, gemaakt op basis van uw argumenten.
Ook is er ruimte om te noteren wat u de school nog wilt meegeven in het onderzoek. (Welke vragen moeten voor u nog beantwoord worden voor u uw mening definitief kunt maken.)
Vanaf deze avond gaan we op naar 16 en 17 maart, waar we in de ” echte” stemhokjes onze stem laten horen.